Feminister

Jag kan inte hjälpa det, men jag tycker feminister är så himla gnälliga.
Okej, det är orättvist att kvinnor blir särbehandlade enbart för att vi är just kvinnor. Men, kvinnor och män är olika. Så enkelt är det bara. Kvinnor är mer emotionella och agerar efter sina känslor medan män lättare kan tänka kortare vägar och skjuta onödiga problem åt sidan. Logiska. Och vi kvinnor är mystiska.
Jag säger inte att den ena är bättre än den andra, det är upp till var och en hur man vill se på saken.
Det känns bara som att vissa kvinnor inte förstår hur himla gött det är att vara kvinna! Och hur ofta vi blir särbehandlade för att vi är just kvinnor. På ett bra och underbart sätt.
Feminister är bra på att belysa problemen, vilket är väldigt bra! De ger oss information, och kunskap är aldrig fel.
Det är attityden jag inte förstår. Jag generaliserar lite nu, men många feminister jag stött på i livet och i media, de har haft ett väldigt argt uttryck. Bittra.
Vi hör aldrig männen klaga. Vi kvinnor har så mycket, och lever på ett helt annat sätt än vad de gör. Och hur underbart är inte det?
För mig är det lätt att vara tacksam. Jag älskar att vara kvinna. Och jag kommer alltid att vara på er sida kvinnor! Men jag kommer inte slåss i samma uniform, jag kommer bemöta situationer med vänlighet och kärlek. Och min kvinnlighet.
Så fortsätt belysa, men kom med lösningar också, hur ska vi göra något åt problemen? Och försök vara glada. Tacksamma. Inte för problemen men för att vi är just kvinnor.


Kommentarer
Postat av: jessica

Hej, vill du tjäna pengar på din blogg? Isåfall kolla in på min blogg www.jjessicalindberg.blogg.se för att se hur du gör! :)

Jag var lite skeptisk mot detta i början, men nu efter 3/4 dagar så har jag tjänat ca 560 kronor, och jag har knappt några läsare. Helt otroligt:)

2012-03-29 @ 11:59:00
URL: http://jjessicalindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0