Torsdag 24/3-11

Nu var det banne mig ett tag sen jag skrev så jag måste skriva av mig lite så jag kommer ihåg vad som hänt. I söndags var vi på middag på Näsby för morfar som blivit åttio år gammal. Fick god grekisk mat, jag tog en fylld kycklingfilé med fetaost och paprika och Erik tog en svärdfiskkotlett. Eriks val var bäst. Bra kalas, Morfar blir alltid så glad när han ser en och kramar en alltid stenhårt. Efteråt drack vi kaffe på Kulltorp.

Annat som hänt, hmm... Kan inte komma på något major event sådär men det har varit mycket människor över här som vanligt. Igår till exempel hade jag en heldag med Elina och det var riktigt nice. Möttes på cykelbron och chillade en stund innan vi gick vidare till Röda Korset. Där inne botaniserade vi ett bra tag, kollade verkligen på allt! Förutom kläderna dock, när vi väl kom till dem var vi riktigt mätta.

Kom hem med fyra nya ljuslyktor i glas och en fotogenlampa i form av en glödlampa som var både fin och rolig. En ny tekanna med sil följde också med hem samt ett litet litet fat. Fyra böcker likaså, två barnböcker och två receptböcker. Second handla är bäst. Efteråt drog vi hem till mig och Erik och gjorde käk och marängsviss efter ett stopp på Willys. Tobbe kom också efter ett tag.

Idag är det redan torsdag vilket är helt absurt. Jag och Prins Erik har haft en bra och mysig vecka och det är så förbannat roligt att vara tillsammans med Erik! All the time. Ska bli mysigt med helg. Annars idag så har jag tvätt-tid, ska hämta ett paket från H&M och så kommer Paul på besök! Good day!

P.S. Man kunde köpa Playstation 1 också med kontroll och hela kitet för hundra kronor också på Röda Korset. Blev riktigt sugen... Vill spela det första Rayman-spelet. D.S.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tydligen har en liten bjönunge på 3 månader övergivits av sin mamma i Slovenien. Den tydde sig till männiksorna för mat och hamnade hos en familj som han har svårt att lämna. Han har blivit bra kompis med familjens hund och familje har börjat bygga en inhängad till björnen som de kallar Medo. Men myndighteterna vill fltta Medo till en djurpark.



Poängen är att de dödar åstminstonde inte den lilla björnen bara för att den har övergivits av sin mamma, till skilland från Sverige. För bara några veckor sedan övergavs en bjönunge här i Sverge och aftonbladet gick ut med "varning för gulliga bilder" men kort därefter sköt de björnen för att mamman inte kunde hittas helt jävla onödigt tycker jag.



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13117984.ab

2011-06-12 @ 01:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0