Onsdag 2/3-11

Smakar asmycket rödlök i munnen, åt precis frukost. Pinsamt sen sådan. Jag låg i sängen hur länge som helst idag, sov, drömde, vaknade, somnade om, drömde, vaknade. De flesta drömmarna var ganska härliga men det var i en dröm där jag skrek som en galning med världens hesaste röst, riktig panik, vet inte varför. Fick ett sms av Erik typ precis när jag väl stigit upp. Blir alltid så glad och han säger så fina saker.

Vi ska iallafall ses på biblioteket efter han slutat, jag tänkte sätta mig där och plugga en stund och sen låna lite roliga böcker. Vill få med mig en bra kokbok, en rolig resebok och någon intressant bok om någon konstnär eller så, något inspiring.

Jag tror jag kan få Erik intresserad av att matblogga. Föreslog häromdagen att vi skulle börja fotografera vår goda mat och att vi skulle skriva ner hur vi lagade den och sånt, för att inte glömma allt gott vi äter. Hade varit kul att samla det på bloggen.

Påminnelse till mig själv:
Den goda couscous-rätten med broccoli i (kryddad med paprika och curry) och tomatsåsen med rödlök, svamp och tomatsås osv.
Qournfilé-rätten med créme fraiche-täcke (persilja, lök, tomat, bladspenat, balsamvinäger, ost, mjölk, kryddor) och råstekta potatisskivor (vitlökspeppar och citronpeppar).


Kommentarer
Postat av: Samara

Jag fotar mat ibland, men särskilt om vi är på restaurang,för då är det så dyrt så man vill ju ha en bild som minne,haha.

2011-03-02 @ 14:32:59
URL: http://sasha-samara.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0