Marknadsföring

Just nu studerar jag marknadsföring, innan dess har jag betat av företagsekonomi A & B. Jag kan inte påstå att det går så bra. Jag läser på distans vilket gör att det krävs en hel del självdisciplin och det är lite där jag slackar. Innan var jag ganska duktig i skolan men när jag och min pojkvän blev tillsammans var det svårt för mig att spendera tiden med böcker istället för med Erik. Han är svår att slita sig ifrån.

Just nu är jag inne i en period då jag tycker skolan känns onödig. Det känns för mycket som att skolan är något jag måste ha i bagaget. Att jag ska lära mig saker och ta in ny information för att bli lite mer allmänbildad och "smart" känns det inte som att många tänker på. Och så vet jag ju att är jag bara tillräckligt framåt och driven så kommer jag betydligt längre än vad man kan göra med en utbildning! (Blondinbella-ångesten?!)

Hur som, jag lär mig allt och är noggrann med att verkligen ta in information eftersom jag vill kunna! Min slöhet gör dock att jag hamnar efter men jag läser ändå och tar in allt! Jag läser ju för min egen skull och om jag bara ska sitta där med böckerna och skumläsa så kan jag ju lika gärna strunta i det. Dock sätter man ju inte betyg efter kunskap nuförtiden så, att jag kan marknadsföringen eller företagsekonomin spelar ingen roll för är jag sen med en uppgift eller missar ett litet test så får jag helt enkelt IG. (Är egentligen arg på mig själv för att jag är så seg...)


Usch.


Kommentarer
Postat av: Samara

Jag håller med dig att det är konstigt att det är krav på skola, inte för att lära sig ,men bara för att visa upp att man varit där.

En del jobb jag velat söka,då är det krav på 3 årigt gymnasium, och jag har bara 2 årigt, ja då är det kört, fast jag vet att jag skulle klara jobben, jag har ju massa livserfarenhet också, men sånt räknas tydligen inte.



Jag har träffas Isabella Löwengrip förra veckan, jag skrev om det i bloggen, jag kan erkänna att jag hade aldrig läst hennes blogg förr, trodde att hon bara var rik och hade fått allt gratis, men hon har ju verkligen varit smart och kämpat :)

2011-02-24 @ 11:14:05
URL: http://sasha-samara.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0