Viktigheter

Idag har jag och Erik tagit hand om jobbiga och viktiga problem, problemen elimineras as we speak och det känns superskönt! Nu är det inte många måsten kvar så snart kan jag koncentrera mig och gå in i helt plugg-mode! Skönt att ta tag i saker och ta lite fler steg mot självständigheten. 

En CSN-tant ringde idag. Jag kunde inte hålla mig och började lipa i luren. Jag vet inte om hon reagerade på att jag var så ledsen och kände mig hjälplös och orklös men hon verkade ha en liten jobbig episod när vi skulle säga hejdå iallafall. Det blev skitmånga "Ja, nu vet du det..." och "ja, men då är det så här du ska göra..." och andra inledande avslut innan vi äntligen lyckades lägga på. Ska skicka en lapp till dem med ändringar och så ska de lägga ett beslut om de ändringarna är okej eller inte. Jag började gråta i luren för att jag vet inte om jag orkar få ett nej till och ett till dåligt besked men jag ska försöka iallafall.

Jag tycker det är väldigt skönt att plugga trots alla omständigheter. Jag hade givetvis tyckt om det en miljard gånger mer om jag inte stött på alla motgångar med CSN men jag älskar verkligen att lära mig nya saker och ta in kunskap! Jag gillar också att prestera, bra. Jag gör det också! Dessutom är det en trygghet att gå i skolan för samtidigt som jag lär mig saker så har jag också en plats att vara på. Jag är inte längre arbetslös. Jag gör något. Och fyller på mitt förråd med kunskap.


lol


Kommentarer
Postat av: nathalie

Nystartad blogg - Check it out!

2011-02-23 @ 21:33:55
URL: http://nathaliebernhardtz.blogg.se/
Postat av: Emelie

Varför kan du inte få CSN nu framöver? Inte tagit tillräckligt med poäng? :/

2011-02-23 @ 22:24:30
Postat av: Samara

Det verkar ju ändå som att det går framåt, så jag håller tummarna för dig och ber en bön också att det ska ordna sig med csn.

2011-02-24 @ 11:07:44
URL: http://sasha-samara.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0