Söndergråten och det nya brevet till CSN

Hej, först och främst skulle jag vilja berätta för er att ni gjort mitt liv till ett helvete de senaste tre månaderna. Skjuter jag mig i skallen eller dränker mig i badkaret så skulle jag vilja lägga den skulden på er. Ni är värdelösa på att svara på mina frågor och ni är värdelösa på att hjälpa och ni är framförallt värdelösa på ert jobb.

Jag har i tre månaders tid haft krångel med csn. Ni säger en sak, jag säger en annan. Uppenbarligen så kan ni min studiesituation mycket bättre än vad jag själv kan. Ni vet tydligen hur mycket och vilka perioder jag studerar.
Det är helt omöjligt att som liten student få rätt när ni som myndighet måste sköta ert jobb helt utan empati och sympati.

Jag har skickat och kompletterat med uppgifter tusentals gånger och ni skickar nya beslut hela tiden. Beslut efter beslut efter beslut och aldrig lyckas ni göra det rätt. Aldrig förstår ni problemet och aldrig förstår ni vad ni gör fel. Jag har berättat för er så många gånger om hur min studiesituation ser ut men ändå får ni fel på det hela tiden. Är det något medvetet för att ha mer att göra på jobbet eller är det för att ni har något emot mig som person eller är det för att ni vill att jag ska hamna hos kronofogden eller är det för att ni vill att jag inte ska kunna köpa nya skolböcker eller är det för att ni vill att jag inte ska kunna plugga vidare eller är det för att ni vill att min pojkvän ska behöva försörja mig eller är det för att ni vill att jag ska gå med noll kronor fast jag studerar eller tycker ni bara att det är roligt när jag mår som skit?

Vad är det egentligen ni vill att jag ska göra? Ska jag ge upp med det här nu eller ska jag helt enkelt fortsätta kämpa för mina småsummor tills den dagen jag inte har mer energi och bara skrumpnar ihop till en ledsen klump? Jag börjar ge upp nu. Jag har gjort det länge. Jag får ingen hjälp av er. Ni är hjärtlösa. Ni stjäl enorma mängder energi av mig och varje gång nya beslut och dylikt kommer så är det garanterat att jag sitter i tårar och skriker med mamma eftersom att det än en gång blivit fel.

Jag har flera gånger förklarat min situation för er, som sagt, så varför det skulle bli rätt denna gången är för mig en gåta. Fastän att jag knappt kan se genom mina söndergråtna linser som min mamma betalar så sitter jag här än en gång och kompletterar med uppgifter.

Jag förstår inte riktigt själv vitsen med att göra det eftersom jag vet att ni är oförmögna att förstå och hjälpa. Jag vet att jag kommer sitta här än en gång med tårar och söndergråtna linser och ett fullkomligt knäckt inre.

Ni säger att jag fått för mycket pengar. Det är fel.
Förmodligen har ni all information om mig och mina studier i er databas så jag tänker verkligen inte dra hela historien igen. Såhär är det:

Min sista utbetalning skedde 25:e november. Jag pluggade över jul och nyår, skippade alltså jul-lov för att få csn för de dagarna. Är man fattig så är man. Ni och skolan sa att jag slutade plugga 17 december. Det kan ni stoppa upp någonstans. Jag har pluggat fram till nyligen då Stenforsa förmodligen och förhoppningsvis meddelat er att jag avslutat mina studier. Jag har inte avslutat studierna men för att förenkla för er så är det väl bäst att säga så.

Jag pluggar för att ta tag i mitt liv. Ni som ska förenkla min situation gör så att jag måste hamna på gatan.

Jag vill ha pengar för alla dagar jag har studerat. Jag vill inte att mitt jul-lov med studier ska ha varit helt förgäves. Jag vill inte att alla mina studier ska vara helt förgäves. Det är svårt att vara motiverad till att få bra resultat när min energi krävs på andra ställen. När min energi läggs på att hitta vägar att överleva.

Vad ska jag göra för att få pengar jag är berättigad till och vad ska jag göra för att ni ska förstå? Vad ska jag göra för att få kontakt med er lite mer humana sida och vad ska jag göra för att klara mig med studierna? Sälja min kropp? Sälja droger? Kanske ta ett av alla de där jobben på arbetsförmedlingens hemsida eftersom jag är så attraktiv på arbetsmarknaden?

Snälla, jag ber er och har gjort så många gånger förut, hjälp mig nu! Hjälp mig med detta! Svara inte bara på ert mekaniska vis utan svara på det jag säger. Svara med hjärtat. Svara för att ni kan hjälpa mig. Svara för att ni förstår. Svara för att jag ska kunna överleva. Svara för att jag ska kunna plugga vidare. Svara för att jag ska kunna handla mat. Svara för att jag ska kunna betala skulder på skolböcker. Svara bara. Snälla hjälp mig.

Kontakta gärna NTI-skolan där jag pluggar så ser ni ju själv hur mycket jag pluggat. Då vet ni vad jag är berättigad till. Jag har inte råd att ringa då jag inte har pengar på min mobil som jag är en ärvd jobb-telefon från pappa.

Ni slipper lägga mer tid på detta ärendet om ni bara får det rätt! Gör ert jobb nu så kommer både jag och ni bli mycket gladare. Så efter att ha provat allt anant så ber jag er nu.

Kontakta NTI-skolan. Fråga om mina studietider. Ge mig CSN för den tiden som bara försvann efter den 17:e december. Detta är det enda sättet. DE VET DET NI BEHÖVER VETA! Snälla gör det! Snälla hjälp mig!

Jag vet inte vad jag mer kan göra än så. Allt annat har jag provat och det har inte fungerat.

Men eftersom det är skolan jag studerat på så vet de hur mycket jag studerat och när ni vet hur mycket jag studerat så vet ni även hur mycket pengar jag ska få.

Jag ber om ursäkt för det långa och kanske ibland väldigt otrevliga meddelandet. Jag använde det här fältet lite som en egen biktstol och efter tre månaders misär är det inte lätt att vara glad och positiv och att ta det med en klackspark. Så jag ber verkligen om ursäkt. Jag vill inte ge er mer anledningar att hata mig och göra situationen värre för mig. Jag vill bara ha hjälp innan jag är totalförstörd.

Jag säger det igen. För att få rätt på det här, kontakta NTI. Även om jag säger att jag inte orkar så måste jag ju ändå plugga vidare och jag måste ju kunna "försörja" mig så jag ber till Gud att det blir rätt nu så jag slipper gå igenom detta ännu en gång. Kontakta NTI, de vet. Det är där jag studerar. Gör det. Snälla. Snälla gör det!




Detta är postat för min egen skull av diverse anledningar.


Kommentarer
Postat av: Samara

Det är en sjuk värld vi lever i säger jag.

Om du har studerat efter ett visst datum, hur kan de då säga att du inte gjort det ?

Man läser ju om folk som får läkarintyg på att de inte kan jobba pga handikapp o värk,men fk bara säger att doktorn har fel, fast de själva aldrig träffat människan.

När jag slutade mitt jobb så sa AF till mig att jag skulle få a-kassa på 6000 per månad, det är ju jättemycket pengar, 2 personer på AF sa så vid olika tillfällen, att jag skulle få a-kassa, men nej dååå fast jag har arbetat i 17 år så har jag liksom inte jobbat nog mycket för att få ett öre,det var visst ca 50 timmar för lite jag hade jobbat senaste året, och det var för att jag var sjukskskriven för jag hade gått in i väggen ...

Så nu sitter jag här utan inkomst och läser bloggar istället för att ha ett jobba jag mådde piss av.



Och så tar jag ut det på dig då typ, hihi, men jag ville egentligen bara säga att vi är många som pga myndigheterna får klara oss utan inkomst, jag skrev ett inlägg om min situation i min blogg för några månader, och oj vad många elaka kommentarer jag fick ! för jag hade ju bara varit tidningsbud ,så jag fick ju skylla mig själv ...



men jag är vid gott mod ändå, jag har mitt hus och min familj, och en vacker dag ska jag också få god ekonomi,och jag ska be för att det ska ordna sig för dig. kram på dig !

2011-02-22 @ 20:53:45
URL: http://sasha-samara.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0