Onsdag 30/3-11

Nu ska vi se vad som hänt sen senast, det var i torsdags jag skrev. Känner inte längre samma behov av att skriva varje dag, det blir liksom inte bra om man inte har något  ordentligt att säga. Hur som, helgen var riktigt fullspäckad och nice! På fredagen åt vi middag tillsammans med Henke, Emmi och Phille och Kajsa. Vi käkade på Kimpo och hade det skittrevligt! Kajsa är Philles nya flickvän! Vi skrattade mycket, åt god mat och trivdes. Efteråt drog vi hem till Henke och Emmi och drack vin allihopa. En riktigt skön fredag!

På lördagen steg vi upp ganska tidigt och åt frukost tillsammans. Sen stack Erik och tränade och efter det kom han hem och plockade upp mig och så åkte vi hem till Stoffe och lilla Iris. Jättemysigt att hänga med dem! Iris verkade trivas bra med mig. Erik har hon träffat innan och är lite småförtjust i, I don't blame her. Liten sötnos är hon iallafall och vi hade det bra ute i deras trädgård medans Stoffe klippte träd!

Efter det lilla besöket sprang vi lite på stan i jakt på presenter till Ivan som fyllde hela ett år i söndags! Jag hade redan en present sen tidigare som jag hittade på second hand-rundan med Elina i onsdags, en jätterolig bok om hur barn blir till som jag själv hade när jag var liten. Tydligen hade Märta letat efter den boken också så det var roligt att jag hittade den bara sådär! En orm fick han också samt en maracas! Hur som, efter allt rännande kom vi äntligen hem till slut. Käkade middag i all hast och gick sen ner till grannen där vi blivit nerbjudna. Det var ganska trevligt där nere, satt och snackade i flera timmar. Kändes helt overkligt att vi bodde precis ovanför, det var rätt skönt att komma hem sen.

Sen i söndags var det ju kalaset som stod på schemat. Lilla Ivus som blev ett! Så sjukt att det är ett år sen man såg honom för allra första gången, alldeles fräsch från babyfabriken. Lilla fina fis! Det var ett mysigt kalas med kakor och bullar och tårta. I bilen hem satt jag och snackade med mormor, det var mysigt!

Oj vad jag skriver nu... I veckan har det inte hänt så mycket men jag har fixat många grejer som måste ordnas så det är skönt! Jag känner att jag har mer koll på läget nu. Skolan är under kontroll och jag har en klar planering av hur framtiden med den kommer se ut. Känns bra! Livet är härligt och det är vår!


Kommentarer
Postat av: Jenny - Blogg om Vardag, Foto & Mer

Fin blogg, Allt bra idag? :)

2011-04-04 @ 15:31:54
URL: http://jennykarolin.blogg.se/
Postat av: MALIN

läget cute? <3

2011-04-10 @ 14:40:40
URL: http://mavalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0