Black Swan - recension

Jag och Erik var och såg Black Swan av Darren Aronofsky i lördags, tack bingolistan för biobiljetterna! Det var ett äventyr som heter duga! Först och främst kom vi lite sent, vi kom in i salongen när förtexterna var igång och vi ville inte störa alla som redan satt sig tillrätta så vi struntade i våra platser och satte oss ute i kanten. Trots detta fastnade jag i filmen direkt. Jag bara sög in allt jag såg och fascinerades.

När filmen var slut var både jag och Erik helt mållösa. Det fanns helt enkelt inte ord för att beskriva denna film, eller känslan den ger. Vi satte oss i soffan när vi kom hem, ville prata om filmen, tänkte bara på filmen, men kunde inte säga ett ord. Fullkomligt tagna av skönhet, rädsla, ångest.




Filmen är så otroligt välgjord och genomtänkt att det, som sagt, inte finns ord och skådespelarinsatserna gjorde mig djupt imponerad och fångad. Jag är helt hooked på denna film! Den är så vacker och samtidigt motsatsen och jag satt och fruktade kommande scener samtidigt som jag satt med gåshud genom andra för att de är så otroligt kraftfulla och vackra.

Jag rekommenderar denna film starkt. Det är utan tvekan en av de bästa filmerna jag sett på länge och jag tror det kommer ta lång tid innan någon film uppnår samma nivå och kvalitet. 5/5 helt utan tvekan.








Kommentarer
Postat av: CIN

Bra man fick en recension, tänkte faktiskt se den idag =)

2011-03-10 @ 09:36:57
URL: http://catrinhinsell.se
Postat av: IDA

jag bara måste se den!

2011-03-10 @ 17:11:53
URL: http://spotlights.blogg.se/
Postat av: MissLo - Sandra

Åh, vad kul att få en recension - jag satt senast igår och funderade på om den kunde vara värd att se. Nu måste jag ju! :)



Tack söta du för din fina kommentar inne hos mig, den gjorde mig alldeles glad! :-)

2011-03-11 @ 13:31:23
URL: http://creativeactivity.blogg.se/
Postat av: sandra

Det filmen är grymt bra!

2011-04-06 @ 07:35:58
URL: http://oceancry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0