Att vara kreativ en onsdag

Jag och Erik är väldigt duktiga på att äta bra! Vi äter både nyttigt och varierat och mestadel vegetarisk. Fisk äter vi ett par gånger i veckan så då får vi i oss bra fett! Och så unnar vi oss hembakt och gourmet-grejer. Ibland är vi dock inte så värst kreativa och lyxiga och då duger qourn-korv alldeles utmärkt. Idag ska vi äta sausage-med-bröd, en gammal favorit hos mig, med hemmagjort mos till (jag gör asgod potatismos) och rostad lök. Och ketchup och senap, till Erik. Ingen av oss har dock provat qournkorv innan så jag hoppas den är god!

För att göra världens godaste mos brukar jag vispa fluffigt med elvisp, vispa ner ett ägg eller två, (till 2 pers) krydda med salt, vitpeppar och muskotnöt, hälla i mjölk så moset inte är törrt, ta massvis med smör och ibland (oftast) lyxa med kräm fräsch <-- haha.



Den här mosen ser inte ens god ut jämfört med min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0