Skön litteratur

Håller på att kika mig igenom Bokias sortiment av skönlitteratur och blev slagen av hur dåligt utformad hemsidan är. Böcker borde vara roligt och inspirerande att titta på!
Jag vill läsa mer, jag tror det är bra för en. Hjärnan får arbeta lite, man kan slappna av och man kan lära sig nya saker. Bland annat! Dessa böckerna föll mig iallafall i smaken:


 
1. Leonardo Da Vinci av Alessandro Vezzosi från Berghs förlag. Handlar om, surprise, Leonardo Da Vinci. Känd för bland annat Mona Lisa. Han var konstnär, vetenskapsman, ingenjör, arkitekt och uppfinnare och boken ger en bild av människan och myten bakom.
2. Forskaren som bankdirektör av Jan Wallander från SNS förlag. Handlar om hur Jan Wallander gick från forskare till bankdirektör och gjorde Handelsbanken till Sveriges lönsammaste bank. Bland annat.
3. Jack av George Sayer från Libris förlag. En biografi om CS Lewis. Mannen som skrev bland annat Narnia-böckerna.
4. Ohörda rop av Gitta Sereny från Ordfront förlag. Handlar om Mary Bell som vid elva års ålder blev dömd för dråp på två pojkar. Här är historien om vad som hände och åren i fängelse.
5. Casanova och lyckan av Lydia Flem från Bokförlaget Korpen. En djup biografi om Casanova. Förföraren som älskade kvinnor. En man som sökte lyckan och fann den.

Vet inte om jag kommer beställa från Bokia dock då det finns andra och billigare ställen att beställa från.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0